Overslaan en naar de inhoud gaan

Douwe Egberts-moeder koopt Australisch koffiemerk Campos Coffee

JDE Peet's deed recent de koffieketen Coffeecompany van de hand. Nu stapt het in 'koffie met een missie-merk' Campos Coffee.
Campos Coffee
Campos Coffee
Campos Coffee
Campos Coffee

Het moederbedrijf van koffiemerk Douwe Egberts, JDE Peet's neemt het Australische Campos Coffee over. Daarmee wil JDE Peet's, het aan de Amsterdamse beurs genoteerde bedrijf dat bijvoorbeeld ook achter koffiemerk L'Or en theemerk Pickwick zit, zijn positie in dat land versterken. Daarmee lijkt JDE Peet's op een dolfijn die een walvis inslikt. JDE Peet's behaalde in 2020 een omzet van 6,7 miljard euro, terwijl Campos Coffee omgerekend een kleine 32 miljoen euro omzette. Hoeveel JDE Peet's betaalt voor Campos is niet bekendgemaakt.

related partner content for mobile comes here

Campos Coffee, dat in 2002 met één café en één koffiebranderij startte, presenteert zichzelf als een merk met een missie. 'We’re on a mission to bring the magic of the green cup to more people.' Verder claimt het bedrijf sterk te geloven in maatschappelijke verantwoordelijkheid. Niet alleen door geen foute dingen te doen, maar door de goede dingen te ondersteunen, onderwijs en de levensstandaard van alle gemeenschappen waarmee het merk werkt, te verbeteren. Merkmanifest, zie hier:
 

Campos Manifesto

Bovenal is Campos Coffee een koffieketen en -merk dat zich middels kwaliteit en service inzet op het hogere segment. Uit het manifest: 'Er is op deze wereld geen plaats voor slechte koffie.'

Campos is inmiddels te krijgen in 600 cafés door heel Australië. Ook verkoopt het bedrijf zijn koffie via supermarkten, waar het afgelopen jaar tijdens de coronapandemie sterker op inzette. En de koffie wordt aangeboden via het eigen online kanaal, ook middels een abonnementsmodel. Daarnaast heeft het ook het biologische koffiemerk Sacred Grounds in de markt gezet.

 

Van de hand

De overname van Campos Coffee volgt op het van de hand doen van de Nederlandse koffieketen Coffeecompany. Dat werd recent overgenomen door Albron, dat zei verder te willen groeien 'als foodservice-organisatie die richting geeft aan de markt'.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Norbert Kout

Een dolfijn van 6,7 miljard die een walvis van 32 miljoen inslikt? De logica van deze vergelijking is mij niet helemaal duidelijk. Campos Coffee lijkt eerder een snackje.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in