Overslaan en naar de inhoud gaan

Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen

Nieuwe introducties en herformulering populaire dranken moet bijdragen aan snelle suikerreductie binnen het portfolio.
Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen
Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen
Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen
Vrumona claimt één miljard suikerklontjes uit frisdranken te verwijderen

Vrumona verkondigt geloof te hebben in een suikervrij schap in de supermarkt en belooft daarvoor goed en gezond drinken voor iedereen mogelijk te maken. De organisatie stelt al sinds 2015 bezig te zijn om het suikergehalte in haar frisdranken te verminderen. Het aangekondigde resultaat van het minder-suikerbeleid zou reeds tot een reductie van één miljard suikerklontjes in de frisdranken hebben geleid.

related partner content for mobile comes here

Consument laten wennen

De frisdrankgigant, die merken voert als Pepsi, 7Up en Royal Club, legt uit dat het geleidelijk stappen heeft gezet om de suikerreductie te behalen. Zo zouden de frisdranken uit het Vrumona-portfolio elk jaar 5% minder calorieën en steeds minder suiker bevatten. Die geleidelijk aanpak moest ervoor zorgen dat consumenten langzaam konden wennen aan minder suiker in de frisdrank. Daarnaast zegt het bedrijf dat iedere nieuwe frisdrankmerk-introductie niet meer dan 19 kcal per 100 ml bevat.

Vrumona claimt ook door het beleid een portfolio aan te kunnen bieden waarbij het suikergehalte 40% lager is dan het marktgemiddelde. 

 

'Verantwoorde varianten'

In samenwerking met horeca en retailers wil Vrumona consumenten de bieden uit een ‘ruim aanbod verantwoorde alternatieven. Vrumona: ‘Inmiddels hebben we van elk van de frisdranken een laagcalorische variant. De suikervrije Pepsi Max is de hardste groeier binnen het cola-segment en de sterkste stijger in de top 100 van IRI Nederland.’

‘We zijn nog lang niet klaar’

Evelien Sanders-De Boer, managing director van Vrumona, wil dat suikervrij snel het nieuwe ‘regular’ wordt: ‘Om dat te bereiken is het belangrijk dat consumenten zelf bewust de keuze voor suikervrij maken. We helpen hen hierbij met diverse initiatieven die we samen met onze klanten, retailers en horecaondernemers hebben genomen om de aandacht voor suikervrij te laten groeien. De reductie van 1 miljard suikerklontjes is een mooie mijlpaal en een stap in de goede richting, maar we zijn nog lang niet klaar.’ 

Lees ook: 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in