Overslaan en naar de inhoud gaan

Dagelijks ritueel belangrijk voor krantenlezer

Krantenlezers waarderen medium om ‘hoogwaardige inhoud’ en ‘dagelijks ritueel’.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek Trust en Loyalty dat begin deze zomer door Intomart GfK is uitgevoerd in opdracht van Cebuco. Meer dan de helft van de lezers geeft aan dat de krant dagelijks een belangrijke rol speelt en maar 82 procent geeft aan dat de krant ‘een fijn moment voor zichzelf’ is. Daarnaast is de inhoud van de eigen krant belangrijk, zo blijkt uit het onderzoek. Lezers zien dagbladnieuws als betrouwbare, hoogwaardige en unieke content.

related partner content for mobile comes here

Krantenlezers waarderen hun krant gemiddeld met rapportcijfer 7. Ook zegt 42 procent van de krantenlezers ‘zijn’ krant aan te bevelen aan vrienden of kennissen. Cebuco verbindt daaraan de conclusie dat veel krantenlezers dankzij deze positieve ervaringen een ambassadeur voor hun krant zijn. Olaf Croon, directeur Cebuco, zegt verheugd te zijn over de resultaten.

Het Cebuco Trust en Loyalty onderzoek maakt deel uit van een benchmark van de Internationale Nieuwsmedia Marketingorganisatie INMA. In september zullen de Nederlandse uitkomsten worden gespiegeld aan de uitkomsten uit andere Europese landen. Voor het onderzoek in ons land zijn door Intomart GfK ruim 1.050 krantenlezers ondervraagd. In de studie zijn voor zeven dagbadtitels frequente en infrequente lezers ondervraagd. Het veldwerk is in juni 2012 uitgevoerd.

De oplage van betaalde kranten (landelijk en regionaal bij elkaar opgeteld) was in 2011 ruim 3 miljoen. Dat is 3,1 procent minder dan in het jaar ervoor toen de oplage ruim 3,1 miljoen exemplaren betrof.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in