Overslaan en naar de inhoud gaan

Coca-Cola viert 90ste verjaardag in Nederland

Coca-Cola-fans zijn op zaterdag 23 juni welkom in het Olympisch Stadion, waar het merk in 1928 werd gelanceerd.
Miniatuurvoorbeeld
© Coca-Cola
Miniatuurvoorbeeld
© Coca-Cola

Aanstaande 23 juni is het 90 jaar geleden dat frisdrankmerk Coca-Cola werd gelanceerd in de Nederlandse markt. De introductie in 1928 viel samen met de in Nederland gehouden Olympische Spelen.

related partner content for mobile comes here

Coca-Cola Nederland: ‘Nog altijd zijn het stadion en Coca-Cola onlosmakelijk met elkaar verbonden bij tal van evenementen. Om hun 90-jarig bestaan gezamenlijk te vieren, is er op zaterdag 23 juni een feestelijke gratis open dag voor alle fans van de Olympische Spelen en Coca-Cola in het Olympisch Stadion in Amsterdam, de plek waar het allemaal begon. Dit feest wil je voor geen goud, zilver of brons missen.

Glorie en fun

Therese Noorlander, public affairs & communicatie directeur bij Coca-Cola Nederland: ‘De Olympische Spelen in Amsterdam en daarmee ook het stadion, zijn voor ons een belangrijke springplank geweest in de geschiedenis van Coca-Cola in Nederland. Het gaat niet alleen om de verhalen van toen, maar ook over wie we nu zijn. En het feit dat we vandaag de dag nog altijd een goede band met elkaar hebben, maakt het extra bijzonder.’

De activiteiten op zaterdag 23 juni draaien volgens Coca-Cola om ‘de glorie van het verleden en de fun van nu’. Tijdens de dag is er een markt met bijzondere koopjes en collectors items, kunnen bezoekers naar 1928: de film, of meewerken aan een kunstwerk met gerecyclede doppen, flesjes en andere materialen. Voor de gelegenheid is het stilleven op de Koninklijke Loge nagebouwd. Bezoekers kunnen op dezelfde oude Koninklijke stoel waar Koningin Wilhelmina 90 jaar geleden zat, plaatsnemen en een foto maken.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in