Overslaan en naar de inhoud gaan

CBL: '2017 wordt topjaar voor supermarkten'

In de eerste vijf maanden steeg de supermarktomzet met 3,5 procent.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Online boodschappen
De online boodschappen, die bij de consumenten thuis worden bezorgd of door de consument worden opgehaald bij een afhaalpunt, zullen in 2017 3 procent van de omzet beslaan. De online omzet laat een gestage groei zien. In 2015 bedroeg het omzetaandeel 1,2 procent. In 2016 groeide dat naar 2 procent. De analyse van CBL is dat deze groei vooral wordt gerealiseerd door consumenten die al gebruik maken van de onlineboodschappenservice, maar meer gaan besteden. 'Zij zijn positief tot zeer positief over het aanbod. En daarnaast stijgt het aantal nieuwe onlineboodschappers.' CBL spreekt de verwachting uit dat het aandeel van de online verkopen de komende jaren verder stijgt en een groter deel van de totale supermarktomzet inneemt.

Beeld: 123rf

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word abonnee

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al abonnee? Log hier in