Overslaan en naar de inhoud gaan

Campina wil het merk van mentale fitheid worden, maar hoezo?

Merkconcept ‘Sterk met Campina’ gaat over fysieke gezondheid. Waarom bekommert het zuivelmerk zich nu om onze mentale fitheid?
Carien de Bas (FrieslandCampina), Roderick Mirande (Adformatie)
Carien de Bas (FrieslandCampina), Roderick Mirande (Adformatie)
Carien de Bas (FrieslandCampina), Roderick Mirande (Adformatie)
Carien de Bas (FrieslandCampina), Roderick Mirande (Adformatie)

Campina bouwt al een fiks aantal jaren aan het concept ‘Sterk met Campina’. Dat gaat over fysieke gezondheid. Nu wil het merk ook het domein van mentale fitheid betreden. Is dit een manier om maatschappelijke betrokkenheid te tonen? Wat is de link tussen ‘mentaal fit’ en zuivel? En is dit niet één bordje teveel om als merk in de lucht te houden?

related partner content for mobile comes here

Carien de Bas, Marketing Manager bij FrieslandCampina, geeft in onderstaand video-interview (11:33 minuten), een uitgebreide toelichting op de keuzes die het zuivelmerk maakt bij het project ‘de veerkracht van Nederland’.

Onder het video-interview een (puntsgewijze) samenvatting van de activiteiten onder die paraplu.

'Sterk met Campina' krijgt er ‘de veerkracht van Nederland’ bij

Samenvatting

  • Campina wil naast fysieke fitheid, nu ook mentale fitheid een onderdeel maken van zijn focus.
  • Het laat vanaf nu een jaarlijks onderzoek uitvoeren naar hoe het gesteld is met ‘de veerkracht van Nederland. De eerste veerkracht-monitor wordt in september gelanceerd.
  • Mede door de corona-crisis is er veel aandacht voor het onderwerp ‘mentale gesteldheid’. Campina zegt mensen te willen inspireren en helpen om veerkrachtig in het leven te staan.
  • Vanaf dit jaar is ‘Campina voedt de veerkracht van Nederland’ de nieuwe purpose van het merk.
  • In samenwerking met Barbara Barend, komt Campina met een contentserie (5 afleveringen) over veerkracht. De thema’s die aan bod komen zijn: Thema 1: Veerkracht groeit door beweging Thema 2: Veerkracht begint met een doel Thema 3: Veerkracht is persoonlijk Thema 4: Veerkracht bouw je stap voor stap Thema 5: Veerkracht werkt beter samen

Alle losse veerkracht-filmpjes zijn te vinden op de youtubepagina van Campina. Een compilatievideo bekijkt u hieronder:

Campina Veerkracht Expertpanel

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in