Call to action-advertising groeit


Call to action-advertising laat de komende jaren een sterke groei zien. Deze vorm van mobiele advertising zal 419 miljoen dollar waard zijn in 2012, zo voorspelt het Amerikaanse bedrijf Multimedia Intelligence.
Met call to action kan een mobiele beller meer informatie opvragen over een product of dienst en communiceren met een adverteerder, terwijl hij een advertentie bekijkt
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS‘Als entertainmentplatform moet de mobiele telefoon het nu nog afleggen tegen de televisie, maar op het gebied van communicatie is het mobieltje superieur. Het maakt het mogelijk om commercials buiten het huis te brengen en het creëert nieuwe vormen van advertising’, zo zegt Frank Dickson, chief research officer bij MultiMedia Intelligence.
Overige bevindingen:
- De totale mobiele televisie en video-advertisingomzet, inclusief call to action, zal in 2012 meer dan 1 miljard bedragen
- Call to action advertising zal zich het snelst ontwikkelen in Noord Amerika en Azië.
- Inkomsten uit mobiele televisie- en video-abonnementen zullen in 2008 bijna 3,5 miljard dollar bedragen. In 2012 ligt dat bedrag op 14 miljard.
- In 2012 woont tweederde van alle mobiele tv-abonnees in Azië.
Bron: MarketingCharts
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid