Overslaan en naar de inhoud gaan

"C&A heeft het fout gedaan"

Kledingconcern C&A heeft geen goede keuze gemaakt met het plan meer modieuze kleding te verkopen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

"De bovenkant van de markt is niet het terrein waarop C&A moet spelen', meent directeur J. Bezemer van C&A Nederland. "We hebben het fout gedaan. Dat risico loop je wel eens."

related partner content for mobile comes here

Bezemer zegt in een interview in dagblad Trouw dat er in Nederland een einde is gekomen aan een periode van ‘een berg verlies’. Het bedrijfsresultaat steeg hier het afgelopen halfjaar met 50 tot 60 procent. "Onze klant verwacht van ons goede kwaliteit tegen lage prijzen. De consument linkt C&A niet aan de laatste mode, dus waarom zou je dat dan coûte que coûte gaan brengen?"

C&A heeft jaren nagedacht over een reorganisatie. Daarna zijn er jaren uitgetrokken om alle veranderingen door te voeren. "Er bleek onvoldoende aandacht voor de nationale verschillen in de Europese landen. De macht van de landenorganisaties is weer enigszins hersteld." Adformatie maakte al in mei de herziening van de Europese marketing bekend. Dat leidde tot het vertrek van marketeers Cees van der Wurf en Renate Vogt.

Vanavond start een 3-delige documentaire over de perikelen die C&A de afgelopen periode had. (Document, 22.55 uur op TV1).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in