Overslaan en naar de inhoud gaan

Business game ‘Brandstorm’ levert L’Oréal jaarlijks meer dan 150 rekruten op

Naast de bestaande categorie ‘branding’ konden studenten dit jaar ook meedingen in de nieuwe categorie ‘technologie’.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Luc Versluis, Marsha de Jongh en Miguel Moscoso van de Universiteit van Amsterdam (zie foto hieronder met twee van de drie) zijn de winnaars geworden in de categorie ‘branding’ van de L’Oréal Brandstorm. Dat is een business game die L’Oréal jaarlijks organiseert in 45 landen wereldwijd. Het beautymerk zegt dat de Brandstorm door de jaren heen een populair onderdeel is geworden van masteropleidingen in business en marketing. Het UVA-team bedacht een ‘on the go’-product voor mannen met een druk en sociaal leven, een haarverzorgingsproduct dat shampoo en styling combineert ‘in een handige spray’. L’Oréal: ‘Het team won deze categorie omdat ze goed onderzoek hebben verricht, aansluiting vonden bij de bestaande Men Expert-lijn en een krachtige presentatie gaven.’

related partner content for mobile comes here

Nico
In de categorie ‘technologie’ (nieuw dit jaar), wonnen Sofia Perera, Nadine Quambusch en Nicole Morgan van de Erasmus Universiteit (foto boven dit artikel). Zij bedachten ‘Nico’, een virtueel persoon waar de consument live mee kan chatten en advies aan kan vragen. Daarnaast geeft Nico consumenten de links om direct producten te bestellen. L’Oréal: ‘Een idee waar de jury niet omheen kon.’

De directeur van L’Oréal Nederland, Jean Charles Bondy, spreekt een grote waardering uit voor het vermogen van de studenten om innovatie ‘echt’ te omarmen. Bondy: ‘Technologie speelt in onze industrie een grote rol omdat we revolutionair willen zijn als het aankomt op innovatie.’


Brandstorm-presentatie

Meer dan een game
L’Oréal ziet de Brandstorm niet alleen als een business game voor studenten, maar ook als een middel om studenten te rekruteren. Jaarlijks vinden wereldwijd meer dan 150 studenten via Brandstorm een baan bij L’Oréal. Ook de HR-directrice van het bedrijf, Eva Szreder, legt de nadruk op innovatie: ‘Voor mensen die bij L’Oréal willen werken, is het belangrijk dat ze de digitale wereld begrijpen. Dit geldt voornamelijk voor marketingfuncties maar ook voor stagiaires. Wij zijn een modern bedrijf dat mensen zoekt die nieuwsgierig zijn naar alle nieuwe manieren om consumenten beter te begrijpen en te informeren. Op dit vlak is nog een inhaalslag te behalen.’

Finale
Tijdens de regionale halve finale op 3 mei zullen de studenten het op moeten nemen tegen andere West-Europese landen. Wie dat wint staat op 15 juni in de wereldwijde finale in Parijs.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in