Britse kipverkoop lijdt niet onder Jamie’s kippenactie
De grootste Britse supermarktketen Tesco beweert dat de verkoop van kip vooralsnog niet heeft geleden onder het spraakmakend tv-optreden…
In het nieuwe programma Jamie’s Fowl Dinners liet ‘the naked chef’ mannelijke kuikens verstikken door een combinatie van koolmonoxide en kooldioxide. Oliver wilde hiermee de studiogasten en de kijkers attenderen op de manier waarop er met kippen wordt omgesprongen in de bio-industrie. Haantjes zijn daarin geen lang leven beschoren, omdat ze geen eieren leggen en te weinig vlees geven.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Volgens de website worldpoultry.net is de kipverkoop in Groot-Brittannië niet teruggelopen sinds de actie van de televisiekok. Volgens een Tesco-woordvoerster lag de dagelijkse kipomzet de afgelopen dagen zeven procent hoger dan in november vorig jaar. (MarketingTribune)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid