Overslaan en naar de inhoud gaan

95 procent mailverkeer is spam

Gemiddeld 91,5 procent van het e-mailverkeer in 2007 was spam. Dat is vijf keer zo veel als in 2003.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De maand december 'spamde' de kroon, met 96 procent ongewenste berichten, heeft CleanPort uit Doetinchem becijferd, aldus de Volkskrant. Het bedrijf filtert mailverkeer voor bedrijven, providers en particulieren.

related partner content for mobile comes here

Ook andere bedrijven die zich bezighouden met het ‘zeven’ van het e-mailverkeer melden deze hoge percentages spam. In Groot-Brittannië waren zelfs 98 van iedere 100 berichten ‘vals’.

Als de hoeveelheid spam in dit tempo doorgroeit, is het overige mailverkeer over een paar jaar statistisch te verwaarlozen. De bestrijding van de woekerende reclamemails kost geld en zorgt voor extra werk bij bedrijven. Daardoor zijn Amerikaanse ondernemingen gemiddeld 742 dollar per werknemer kwijt, zo heeft onderzoek uitgewezen. Op jaarbasis zou het de Amerikaanse economie 70 miljard dollar kosten.

De meeste spamberichten kunnen door filters worden tegengehouden en het goede nieuws is dat e-mail nauwelijks meer wordt gebruikt om computervirussen te verspreiden, aldus de Volkskrant.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in