Bedrijfsleven transparanter over MVO
Volgens Heemskerk scoren veel bedrijven beter dan in eerdere metingen. Toch zijn er ook sectoren die het afgelopen jaar slechter zijn gaan presteren, zoals de verzekeraars en de ICT-sector.
Absolute koploper qua transparantie over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is dit jaar de Rabobank die ABN Amro van de eerste plaats heeft verdrongen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDoel van de zogenaamde Transparantiebenchmark 2007 is om zicht te krijgen op de mate waarin bedrijven in hun jaarverslag iets zeggen over MVO en daaraan gerelateerde aspecten.
Opvallende stijgers qua transparantie over MVO waren dit jaar de Greenery, Essent en ING. Overall doet de bankensector het net als eerdere jaren erg goed met Rabobank op de eerste, ING op de derde en ABN Amro op de vierde plaats.
Ook de energiesector (met o.a. Shell, Essent en Nuon) en de voedingssector (met o.a. Unilever, Nutreco en Wessanen) scoren goed. Zo’n 70 procent van de bedrijven scoort gemiddeld. Opvallend is dat het aantal koplopers is toegenomen van 9 procent naar 12 procent. Dalers waren onder meer Euronext, Batenburg en Bavaria.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid