Overslaan en naar de inhoud gaan

Bedrijfsleven transparanter over MVO

Grote Nederlandse bedrijven zijn beter gaan rapporteren over de gevolgen van hun bedrijfsvoering op milieu, mensenrechten en sociale…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens Heemskerk scoren veel bedrijven beter dan in eerdere metingen. Toch zijn er ook sectoren die het afgelopen jaar slechter zijn gaan presteren, zoals de verzekeraars en de ICT-sector.

related partner content for mobile comes here

Absolute koploper qua transparantie over maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) is dit jaar de Rabobank die ABN Amro van de eerste plaats heeft verdrongen.

Doel van de zogenaamde Transparantiebenchmark 2007 is om zicht te krijgen op de mate waarin bedrijven in hun jaarverslag iets zeggen over MVO en daaraan gerelateerde aspecten.

Opvallende stijgers qua transparantie over MVO waren dit jaar de Greenery, Essent en ING. Overall doet de bankensector het net als eerdere jaren erg goed met Rabobank op de eerste, ING op de derde en ABN Amro op de vierde plaats.

Ook de energiesector (met o.a. Shell, Essent en Nuon) en de voedingssector (met o.a. Unilever, Nutreco en Wessanen) scoren goed. Zo’n 70 procent van de bedrijven scoort gemiddeld. Opvallend is dat het aantal koplopers is toegenomen van 9 procent naar 12 procent. Dalers waren onder meer Euronext, Batenburg en Bavaria.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in