Overslaan en naar de inhoud gaan

Beleggingssites nog relatief onbekend

Van de Nederlandse internetters overweegt 15 procent om binnen een half jaar een beleggingsrekening te openen op internet. Onder actieve…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van onderzoeksbureau MetrixLab blijkt dat internetters nog nauwelijks bekend zijn met de mogelijkheden van online beleggen. De helft weet niet dat je via internet direct in aandelen kunt handelen, en slechts 66 procent verwacht real-time koersinformatie, terwijl alle partijen dit aanbieden.

related partner content for mobile comes here

Onderzocht werden de sites van Binck, Alex, Robeco en Keytrade. Ruim de helft van de respondenten vindt dat de sites onvoldoende informatie bieden om te kunnen beslissen een beleggingsrekening te openen. Meer dan 60 procent vindt dat de sites niet aan de verwachtingen voldoen.Gemiddeld hebben respondenten vijf minuten nodig om te beslissen of ze wel of niet met een online broker in zee willen gaan. Naast voorwaarden en tarieven zoekt men vooral real-time aandelenkoersen en informatie over het bedrijf achter de site.

Binck, die zeer uitgebreide beurs- en bedrijfsinformatie aanbiedt, spreekt vooral aan bij beginnende beleggers. Bij ervaren beleggers scoort het relatief laag. Bij Robeco is de modelportefeuille de meest bezochte pagina. Van de beginnende beleggers overweegt 26 procent een rekening bij Robeco te openen, tegen 20 procent van de ervaren beleggers.

Bij Alex beperkt de informatie voor niet-geregistreerde bezoekers zich tot productpresentatie. 48 procent vindt bezoek aan deze site prettig; 32 procent overweegt een rekening te openen. Slechts 15 procent van de onervaren beleggers kiest voor Alex.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in