Internetconsumenten oriënteren zich op merkensite


Die conclusie trekt de Brand Strategy Group (BSG) naar aanleiding van online onderzoek onder 2300 consumenten die regelmatig actief zijn op internet. De meeste interesse gaat uit naar 'merksites' op het gebied van reizen, auto's, computers en software. Websites van levensmiddelen-, persoonlijke verzorgings- en doe-het-zelf merken worden aanzienlijk minder bezocht. De belangrijkste redenen om merksites te bezoeken, zijn: nieuwsgierigheid (49%), verzamelen van informatie (44%), op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en het assortiment bij de merkaanbieder (37%), het kopen van producten (25%) en ontspanning (25%). Het bezoek per merkensite komt overeen met de offline marktaandelen van de betreffende merken, echter niet in alle gevallen. Zo worden de sites van BMW en Bosch relatief veel bezocht, terwijl de site van Holland International relatief weinig bezoekers trekt.
<#FONT SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid