Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetconsumenten oriënteren zich op merkensite

Internetgebruikers plaatsen nog relatief weinig bestellingen via internet. Wel brengen veel gebruikers een bezoek aan bepaalde merksites,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Die conclusie trekt de Brand Strategy Group (BSG) naar aanleiding van online onderzoek onder 2300 consumenten die regelmatig actief zijn op internet. De meeste interesse gaat uit naar 'merksites' op het gebied van reizen, auto's, computers en software. Websites van levensmiddelen-, persoonlijke verzorgings- en doe-het-zelf merken worden aanzienlijk minder bezocht. De belangrijkste redenen om merksites te bezoeken, zijn: nieuwsgierigheid (49%), verzamelen van informatie (44%), op de hoogte blijven van de ontwikkelingen en het assortiment bij de merkaanbieder (37%), het kopen van producten (25%) en ontspanning (25%). Het bezoek per merkensite komt overeen met de offline marktaandelen van de betreffende merken, echter niet in alle gevallen. Zo worden de sites van BMW en Bosch relatief veel bezocht, terwijl de site van Holland International relatief weinig bezoekers trekt.

related partner content for mobile comes here

< SIZE=1>Bron: Adformatie Online<#/FONT>

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in