Advertentie HTM wekt woede Turken
Een paginagrote advertentie van de Haagse openbaarvervoermaatschappij HTM in de brochure van het multiculturele HaSchiBa-festival is bij…
De advertentie laat een groep jongeren in de tram zien, van wie een met zijn hand het teken van de extreem-rechtse nationalistische Grijze Wolven maakt. Organisator R. Verbiest vindt het 'wel een beetje slordig' van zichzelf maar ziet er geen aanleiding in de 40.000 kranten terug te halen. In de advertentie geeft de HTM onder het kopje 'Gezellig samen naar de HaSchiBa' informatie over bus- en tramlijnen naar het festival. Een van de jongens op de foto steekt zijn rechterhand op, met de wijsvinger en de pink omhoog gericht, en de middel- en de ringvinger op de duim. Koerdische deelnemers van het festival wezen de organisatie erop dat dat het teken van de Grijze Wolven is.
related partner content for mobile comes here
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis
related partner content comes here
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid