Overslaan en naar de inhoud gaan

Advertentie HTM wekt woede Turken

Een paginagrote advertentie van de Haagse openbaarvervoermaatschappij HTM in de brochure van het multiculturele HaSchiBa-festival is bij…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De advertentie laat een groep jongeren in de tram zien, van wie een met zijn hand het teken van de extreem-rechtse nationalistische Grijze Wolven maakt. Organisator R. Verbiest vindt het 'wel een beetje slordig' van zichzelf maar ziet er geen aanleiding in de 40.000 kranten terug te halen. In de advertentie geeft de HTM onder het kopje 'Gezellig samen naar de HaSchiBa' informatie over bus- en tramlijnen naar het festival. Een van de jongens op de foto steekt zijn rechterhand op, met de wijsvinger en de pink omhoog gericht, en de middel- en de ringvinger op de duim. Koerdische deelnemers van het festival wezen de organisatie erop dat dat het teken van de Grijze Wolven is.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in