Overslaan en naar de inhoud gaan

Molukse activist in KPN-campagne

De militante Molukse activist Leo Reawaruw figureert prominent in de nieuwe reclamecampagne van KPN. De omstreden Reawaruw is door het…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De elf figureren een jaar lang op billboards, abri's en in advertenties in bladen. Een van de uitverkoren amateurvoetballers is de Molukse activist Reawaruw, die onder meer in People Against Genocide en Moluku Warchild zit. Hij staat in het shirt van Rood Geel Leeuwarden. Een fotografe van het reclamebureau (PPGH/JWT) ontdekte hem bij deze voetbalclub, waar hij inviel. In de campagne wordt Reawaruw gepresenteerd als ‘de zwarte parel van Ambon'. De campagne van KPN duurt het hele voetbalseizoen. Volgens KPN-woordvoerster M. Kooreman wil het bedrijf zo laten zien dat het al jaren verbonden is met het voetbal, zowel het Nederlands elftal als amateurs. De spil van de campagne zijn elf amateurvoetballers. Ze zijn geselecteerd uit honderden kandidaten bij clubs in het hele land. De keuze op Reawaruw is volgens de woordvoerster ‘puur toevallig’.

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in