Molukse activist in KPN-campagne
De elf figureren een jaar lang op billboards, abri's en in advertenties in bladen. Een van de uitverkoren amateurvoetballers is de Molukse activist Reawaruw, die onder meer in People Against Genocide en Moluku Warchild zit. Hij staat in het shirt van Rood Geel Leeuwarden. Een fotografe van het reclamebureau (PPGH/JWT) ontdekte hem bij deze voetbalclub, waar hij inviel. In de campagne wordt Reawaruw gepresenteerd als ‘de zwarte parel van Ambon'. De campagne van KPN duurt het hele voetbalseizoen. Volgens KPN-woordvoerster M. Kooreman wil het bedrijf zo laten zien dat het al jaren verbonden is met het voetbal, zowel het Nederlands elftal als amateurs. De spil van de campagne zijn elf amateurvoetballers. Ze zijn geselecteerd uit honderden kandidaten bij clubs in het hele land. De keuze op Reawaruw is volgens de woordvoerster ‘puur toevallig’.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid