Overslaan en naar de inhoud gaan

Bioscoopreclame voor jong en oud

Bioscoopreclame is niet alleen een aantrekkelijk jongerenmedium. Ook ouderen worden effectief bereikt, zo blijkt uit onderzoek.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bioscoopreclame biedt veel voordelen, zoals exposure, overdracht van stemmingen, lage absolute kosten en hoge herinnering. Kenmerken van het medium zijn onder meer de hoge impact, het potentieel als ‘onderhouds’medium, de mogelijkheid jongeren te bereiken, trage opbouw van bereik en frequentie, relatief hoge productiekosten en beperkte doelgroepafstemming (inkoop per theater, niet per film).

related partner content for mobile comes here

In het onderzoek is de herinnering voor commercials die gelijktijdig op tv en in de bioscoop verschenen, vergeleken met commercials die alleen op tv werden uitgezonden. De opvallendste uitkomsten:

- De herinnering voor commercials die in beide media verschijnen is significant hoger, voor alle leeftijdsgroepen.

- De bioscoop is een effectief medium, met hoge impact, om jong volwassenen te bereiken. Maar ook ouderen kunnen effectief worden bereikt: de gemiddelde bezoekersleeftijd stijgt naarmate films langer draaien.

- De bioscoop is meer dan een onderhoudsmedium. Al vroeg in de mediaburst heeft bioscoopreclame een significant effect. Het vermogen reclame te laten penetreren maakt bioscoop een effectief lanceringsmedium.

De opvallendste uitkomst is dat bioscoopreclame, GRP na GRP, beter presteert dan televisie (vanaf een bepaald niveau). Bioscoop-GRP’s zijn aanzienlijk effectiever dan televisie-GRP’s in termen van de penetratie van reclame in herinnering, bij alle leeftijdsgroepen.

Bron: journal of advertising research

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in