Bioscoopreclame voor jong en oud
Bioscoopreclame biedt veel voordelen, zoals exposure, overdracht van stemmingen, lage absolute kosten en hoge herinnering. Kenmerken van het medium zijn onder meer de hoge impact, het potentieel als ‘onderhouds’medium, de mogelijkheid jongeren te bereiken, trage opbouw van bereik en frequentie, relatief hoge productiekosten en beperkte doelgroepafstemming (inkoop per theater, niet per film).
In het onderzoek is de herinnering voor commercials die gelijktijdig op tv en in de bioscoop verschenen, vergeleken met commercials die alleen op tv werden uitgezonden. De opvallendste uitkomsten:
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen Huis- De herinnering voor commercials die in beide media verschijnen is significant hoger, voor alle leeftijdsgroepen.
- De bioscoop is een effectief medium, met hoge impact, om jong volwassenen te bereiken. Maar ook ouderen kunnen effectief worden bereikt: de gemiddelde bezoekersleeftijd stijgt naarmate films langer draaien.
- De bioscoop is meer dan een onderhoudsmedium. Al vroeg in de mediaburst heeft bioscoopreclame een significant effect. Het vermogen reclame te laten penetreren maakt bioscoop een effectief lanceringsmedium.
De opvallendste uitkomst is dat bioscoopreclame, GRP na GRP, beter presteert dan televisie (vanaf een bepaald niveau). Bioscoop-GRP’s zijn aanzienlijk effectiever dan televisie-GRP’s in termen van de penetratie van reclame in herinnering, bij alle leeftijdsgroepen.
Bron: journal of advertising research
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid