Antirookcampagnes op honderd Europese zenders


Elk spotje levert een eigen belangrijke boodschap: 'Begin niet met roken', 'Hoe te stoppen met roken' en 'De gevaren van meeroken'.
De filmpjes zijn gemaakt in opdracht van de Europese Commissie. De film 'Begin niet met roken' toont een meisje dat als oplossing steeds iemand begint te zoenen wanneer ze een sigaret aangeboden krijgt. In 'Hoe te stoppen met roken' voert een rookster haar pakje sigaretten aan een aap en om te voorkomen dat anderen meeroken heeft de jongen in het derde spotje zichzelf opgesloten in een grote opblaasbal.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe Europese Commissie presenteerde donderdag de tweede fase in haar HELP-campagne tegen tabak. De commissie zet zich al twintig jaar in tegen het roken wegens de schade voor de gezondheid. Zo heeft zij de welbekende tekstuele waarschuwingen op pakjes sigaretten geïntroduceerd. Sinds 2005 bestaan er ook gekleurde waarschuwingsplaatjes, maar deze worden nog niet in alle EU-landen gebruikt. Sinds enkele jaren zijn rookreclames bij evenementen, zoals de Formule 1, verboden.
Volgens de commissie zegt een derde van de EU-burgers de waarschuwingen effectief te vinden. Een vijfde van de rokers zegt dat het hen heeft gestimuleerd om minder te roken of er zelfs helemaal mee te stoppen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid