Overslaan en naar de inhoud gaan

Amerikaanse bureauwereld houdt meer van PR dan van Communicatie

Negeert roep om ‘PR’ uit naam te schrappen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De vereniging van pr-bureaus in de Verenigde Staten heeft besloten. De nieuwe naam van de council, waarbij de grote bureaus zijn aangesloten, wordt ‘PR Council’. Daarmee houden de bureaus vast aan de term PR in de naam en negeren ze de roep om die te vervangen door ‘Communicatie’

related partner content for mobile comes here

De Amerikaanse bureauvereniging is opgericht in 1998. Veel leden vonden dat de naam The Council of PR Firms niet meer voldeed. Vooral de term PR zou te beperkt zijn om het werk van de bureaus te omschrijven. Het vakgebied is veel breder en nog slechts 8 van de 103 huidige leden gebruiken PR in hun naam.

De oude definitie van public relations werkt niet meer, erkende ook Jim Joseph, topman van Cohn & Wolfe, en voorzitter van de commissie die zich boog over een koers- en naamswijziging. In de zei hij: ‘We hebben er lang over gedacht om PR uit de naam te halen van onze vereniging. Maar we hebben dat nooit gedaan omdat public relations altijd gaat over engagement, invloed, en mensen ergens bij betrekken. We hebben besloten vast te houden aan wie we zijn, maar erkennen dat het vak zich heeft ontwikkeld en uitgebreid.’

De PR Council is overigens niet alleen in de ‘soulsearch’ naar wat PR nu precies is. De Public Relations Society of America, dat individuele professionals verenigt— heeft er een paar jaar geleden maanden over gedaan om tot een ge-update definitie te komen van public relations. Dit kwam eruit: &;Public relations is een strategisch communicatieproces dat bouwt aan wederzijds profijtelijke relaties tussen organisaties en hun publieksgroepen.&;

Christopher Graves, de mondiale topman van Ogilvy Public Relations, is overigens twee weken terug tot gekozen.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in