Overslaan en naar de inhoud gaan

Hoe Philips zijn digitale marketingstrategie herschrijft

Blake Cahill, global head of digital marketing bij Philips legt uit waarom digital een centrale plek krijgt in de vernieuwde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

heeft plannen om bij de grote herstructurering van het bedrijf, digital in het centrum te zetten van de nieuw gefuseerde markt van consumenten en professionele gezondheidszorg. Afgelopen maand werd bekend dat Philips daarbij ook zijn lichtmarkt wil fuseren om aan één markt te bouwen die alles omvat van &;connected&; tandenborstels tot ziekenhuisapparatuur.

related partner content for mobile comes here

In een interview met verteld Blake Cahill (zie foto), dat Philips een grootschalige digitale transformatie ondergaat en dat deze lijn zich doorzet na de herstructurering. &;Wij hebben digital apart genomen en bekeken wat voor invloed het heeft op onze markten. Wat blijkt is dat digital onze business modellen behoorlijk heeft veranderd. We zijn nu in staat om producten aan elkaar te verbinden en dat heeft weer gevolgen voor onze service inkomsten.&;

Opnieuw beginnen met opbouwen

Cahill heeft de missie om de aankomende jaren de bedrijfsaanpak op gebied van marketing van begin af aan weer op te bouwen. Dit houdt in dat nieuwe centra van digitale experts opgericht moeten worden, die meerdere markten in hun marketingactiviteiten kunnen beheren. &;Van het volgen van sociale media tot SEO.&;

Cahill: &;Dit zijn kleine teams die expert zijn binnen hun domein. Daarnaast beheren ze de tooling processen, de relatie met de leveranciers en werken ze met zakelijke groepen in verschillende markten.&;

Dat betekent dat de expertise die normaal werd uitbesteed aan mediabureaus, nu binnenshuis wordt gehaald. &;Bureaus blijven een grote rol spelen in het creëren van content voor campagnes, maar het volgen van sociale media en het zoeken van interactie met klanten moet intern gebeuren.&;

&;Informatie wordt steeds belangrijker&;

Philips bekijkt ook of het gebruik van data geïmplementeerd kan worden in de marketingstrategie. &;Dit betekent niet dat het bedrijf met slimme lampen elke beweging van zijn klanten gaat volgen, maar dat er met ecosystemen verbindingen worden gelegd tussen de verschillende producten.&;

Cahill: &;Wij noemen dit &;communities of interest&; - dat betekent dat we alleen mensen aanspreken die al interesse hebben getoond door bijvoorbeeld een product te kopen, daarnaast een ecosysteem aan te bieden.&Daarbij refereert Cahill naar , Philips&; baby merk, niet een merk bij uitstek waar mensen naast een nieuwe baby fles ook geïnteresseerd zijn in een ecosysteem.

&;Philips onderkent dat de wereld van &;connected products&; een hoop deuren opent om naar de producten te kijken vanuit een dienstverlenend perspectief. Wat wij dus vooral nodig hebben zijn marketeers die data begrijpen en hier op een onderscheidende manier naar kunnen kijken, in een wereld die steeds voller en luidruchtiger wordt.&;

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in