Overslaan en naar de inhoud gaan

41 bureaus op shortlist Creative Press Challenge 2014

De Persgroep heeft de shortlist van de Creative Press Challenge 2014 bekendgemaakt.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De Creative Press Challenge 2014 is een jaarlijks terugkerende wedstrijd voor de top van de Nederlandse reclamewereld. De opdracht is om de identiteit van een goed doel, dit jaar de Stichting voor Vluchtelingstudenten, te vangen in een single page.

Om de kwaliteit te waarborgen, is de een ‘invitation only’ competitie. De deelnemers krijgen met een interactieve experience hun briefing met inzichten in het leven van een vluchteling.

Kick-off
Creative directors van de bureaus op de shortlist ontvangen morgen een uitnodiging met unieke deelnamecodes om hun meest veelbelovende talent te selecteren voor deelname. Tijdens de kick-off op 13 november bij de ADCN houdt De Persgroep een interactieve experience, een installatie die deelnemers de realiteit in Virtual Reality laat ervaren met Oculus Rift. Ook kunnen deelnemers tijdens de kick-off kennismaken met de klant, de Stichting voor Vluchtelingstudenten.

Wildcards
Er zijn ook tien wildcards beschikbaar voor creatieve teams die hun plaats in de Challenge weten te veroveren door een briljante mail te sturen naar info@creativepresschallenge.nl. Wildcard winnaars worden persoonlijk op de hoogte gesteld. De winnaars van vorig jaar, Luuk van de Put en Jurre van de Ven van Alfred International, en de top 5 beste teams krijgen een ‘free pass’ om weer mee te doen.

related partner content for mobile comes here

Mark Chalmers (Vice), Mark Woerde (LEMZ), Bas Engels (TBWA\Neboko), Mardjan Seighali (Stichting voor Vluchtelingstudenten) en Philippe Remarque (de Volkskrant) vormen samen de jury. Zij zullen de inzendingen, een schets met een zwarte marker op wit papier, beoordelen op de kracht van het idee. De winnende inzending wordt door de Persgroep geproduceerd, met interview geplaatst in de Volkskrant en ingezonden naar het Cannes Lions Festival 2015.

De winnaar wordt bekendgemaakt op dinsdag 9 december.

DE SHORTLIST:


Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in