Overslaan en naar de inhoud gaan

Werknemers als ambassadeurs? Bedrijven durven niet

Topbedrijven in Europa zijn bang om de regie uit handen te geven.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het overgrote deel van de bedrijven wil dat de medewerkers ambassadeurs zijn. 77 procent van de ondernemingen zegt dat het goed is om mensen buiten ‘Communicatie’ in staat te stellen om extern te communiceren. Tegelijkertijd blijkt dat net zo’n groot deel bang is om de regie uit handen te geven. 75 procent van de organisaties is terughoudend met het geven van toestemming aan medewerkers om namens de organisatie te reageren op sociale media. 7 procent heeft daar geen last van en staat werknemers toe om extern over het bedrijf te communiceren zonder richtlijnen of toezicht.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit het rapport ; van de MSL Group. Voor het rapport  werden 100 communicatieprofessionals van toonaangevende bedrijven in Europa geïnterviewd.

Het rapport laat zien dat topbedrijven in Europa kansen in het ‘always on’ communicatielandschap nog niet of nauwelijks benutten. Het blijkt dat organisaties tegen een aantal culturele en organisatorische barrières aanlopen wanneer zij zich proberen aan te passen aan de eisen en mogelijkheden van het nieuwe communicatielandschap. IT systemen voldoen niet meer, de mobiele technologie binnen de organisatie is ontoereikend om de relatie online aan te gaan en het ontbreekt aan draagvlak bij senior management.

Verder erkent in het onderzoek 85 procent van de communicatieprofessionals dat, sinds informatie over de organisatie ook online en via sociale media beschikbaar is, het maken van fouten serieuzere consequenties heeft voor de reputatie van de organisatie. Ondanks deze bedreiging, beschouwt 79 procent van de geïnterviewden sociale media als een kans om een betere relatie met stakeholders op te bouwen. Slechts 5 procent van de geïnterviewden ziet sociale media als een bedreiging.

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in