Ambitieus duurzaamheidsplan Unilever
Daarnaast wil het Brits-Nederlandse concern de uitstoot van broeikasgas en het water- en afvalverbruik halveren, zowel bij de eigen activiteiten als bij leveranciers en consumenten. Dit zijn enkele punten uit het ambitieuze duurzaamheidsprogramma dat Unilever maandag presenteerde.
Unilever zegt dat groei niet ten koste mag gaan van alles. 'Ondanks ambitieuze plannen om het bedrijf te laten groeien, mag dat niet te koste gaan van de afnemende natuurlijke bronnen in de wereld', aldus Unilever.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaDaarom wil het bedrijf zijn milieuvoetafdruk halveren en zaken doen met de duurzame landbouw. Over vijf jaar moet al 100 procent van de palmolie die het bedrijf gebruikt daarvan afkomstig zijn.
Overigens hoeft groei en duurzaamheid elkaar niet te bijten, denkt Unilever. 'De focus op duurzaamheid creëert een voorkeur voor onze merken, bouwt onze relatie met klanten in de detailhandel verder uit, vormt een motor achter onze innovatie en levert, in veel gevallen, kostenbesparingen op', meldt topman Paul Polman.
Naast de nadruk op duurzaamheid stelt Unilever zich ook tot doel om de hygiënische omstandigheden van een miljard mensen in Azië, Afrika en Latijns-Amerika te verbeteren. Zij zouden hun handen vaker moeten gaan wassen met de anti-bacteriële Lifebuoy-zeep van Unilever om ziektes als diarree terug te dringen. Ook wil het concern de verkoop van waterzuiveraars voor thuis uitbreiden.
Verder is Unilever van plan om de samenwerking met ontwikkelingsorganisaties uit te breiden en kleine boerenbedrijven en distributeurs op te nemen in de productieketen.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid