Afspraken over normen geneesmiddelenreclame
Minister De Geus van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en de Stichting Code Geneesmiddelenreclame (CGR) hebben afspraken gemaakt over de…

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Ten eerste wordt met de afspraken duidelijk welke vorm van gunstbetoon maatschappelijk acceptabel is en welke niet. De afspraken zijn vastgelegd in beleidsregels, die deel uit gaan maken van de nieuwe geneesmiddelenwet. De Inspectie voor de Gezondheidszorg (VWS) hanteert vanaf 5 maart 2003 de beleidsregels bij het toezicht op het Reclamebesluit.
related partner content for mobile comes here
related partner content comes here
Onder gunstbetoon wordt verstaan: het geven en ontvangen van geschenken, het verlenen en genieten van gastvrijheid tijdens bijeenkomsten, het vragen en verlenen van sponsoring, de honorering van dienstverlening en het aanbieden en ontvangen van kortingen en bonussen. Verder is afgesproken dat publieksreclame is verboden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid