Gedragscode voor sms-diensten
Het probleem met de sms-diensten is dat mensen vaak niet in de gaten hebben dat ze een abonnement afsluiten. Ook is de manier van afmelden regelmatig vaag en onduidelijk. De telecombedrijven zijn het ermee eens dat er een gedragscode moet komen voor ongewenste
leveranciers van tekstberichten. Eind april komen ze daarmee.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaDe Consumentenbond is begin februari gestart met een actie tegen ongewenste sms-jes. Via e-mail konden mensen hun klachten kenbaar maken. Inmiddels zijn al zo'n 1300 reacties binnengekomen, aldus een woordvoerster van de Consumentenbond. Half maart wordt een volledige inventarisatie gemaakt van alle klachten. De bond wil nog een stap verder gaan. ´De telecombedrijven moeten meer als creditcardbedrijf optreden. Dat wil zeggen dat ze moeten aantonen dat de klant om een sms heeft gevraagd. Op die manier loopt de consument geen risico.' Nu moet de klant het sms-je betalen, of er om gevraagd is of niet.
O2 heeft als voorschot op de gewenste maatregelen van de Opta eigen maatregelen genomen. Op de internetpagina van de telecomaanbieder staat de aan- en afmeldcode van 650 sms-diensten. Ook werkt het bedrijf met een 'noodknop'. Klanten kunnen daarmee alle sms-diensten blokkeren (ANP).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid