Overslaan en naar de inhoud gaan

WPP: winstdaling 19 procent

WPP maakte vandaag de verwachte winstdaling over 2002 bekend: bijna 19 procent naar ruim 600 miljoen euro (voor belastingen en goodwill).
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Chairman en ceo Sir Martin Sorrell waarschuwde vandaag nog eens dat dit jaar geen groei te verwachten is en dat de situatie ‘moeilijk’ is. De omzet over 2002 daalde ook, met 3 procent naar zo’n 6 miljard euro. De resultaten komen overeen met de verwachtingen van analisten.

related partner content for mobile comes here

De reclame- en mediatak (onder meer Ogilvy & Mather, JWT, Y&R Advertising en Mediaedge:cia) groeide wel, namelijk met 2,5 procent. Reclame en media dragen voor 46,5 procent bij aan de resultaten van WPP. Minder verging het public relations en public affairs (Burson-Marsteller, Ogilvy Public Relations, Finsbury) met een daling van 8 procent.

Positief was de new business in 2002 voor in totaal zo’n 700 miljoen euro. WPP doet het goed in Noord-Amerika met voor het eerst winst in zeven jaar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in