Overslaan en naar de inhoud gaan

Geen fusie CNN en ABC News

Het Amerikaanse mediaconcern AOL Time Warner ziet af van het samenvoegen van zijn nieuwszender CNN met de Walt Disney-divisie ABC News.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De gesprekken verliepen al een jaar uiterst moeizaam. De mediagigant ziet weliswaar grote voordelen in een fusie, maar vreest de problemen die ontstaan bij de integratie van de twee bedrijven. Volgens ingewijden, geciteerd door de Britse zakenkrant Financial Times, heeft het bedrijf weinig zin in een complexe operatie op het moment dat er verlies wordt gemaakt en de motivatie van medewerkers slecht is. AOL Time Warner boekte, vooral door een gigantische afschrijving ter waarde van 45,5 miljard dollar, het jongste kwartaal een netto-verlies van 44,9 miljard dollar. ABC News gaat mogelijk op zoek naar een andere partner. Samenwerking met de Britse BBC is een van de mogelijkheden (ANP).

related partner content for mobile comes here
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in