Internetonderzoek Publieke Omroep te duur


Dat meldt Spreekbuis (voor omroepmedewerkers). De omroep betaalt per jaar 110.000 dollar voor de onderzoeksgegevens maar vindt dat te duur. Woordvoerder Bas Buesink van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek (KLO): ‘Gezien de bezuinigingen die op ons afkomen moeten we ook aan deze uitgaven wat doen.’
In het kader van het onderzoek is bij 1.700 huishoudens thuis op de computer een speciaal softwarepakket geïnstalleerd, dat het surfgedrag van de gebruiker registreert. Het systeem registreert welke pagina’s bekeken worden, waar iemand heen surft, waar die vandaan komt en hoelang de pagina’s openstaan. Oftewel, het meet de marktaandelen online.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijClustercoördinator Energiezuinig Wonen
Milieu CentraalSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftNielsen//NetRatings van VNU is eind 2000 gestart met het internetonderzoek in Nederland. De Publieke Omroep heeft veel moeite gedaan om het onderzoeksbedrijf zo ver te krijgen. Nielsen//NetRatings liet zich overhalen op voorwaarde dat de omroep zich contractueel voor drie jaar aan het onderzoek zou verplichten.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid