Overslaan en naar de inhoud gaan

Internetonderzoek Publieke Omroep te duur

De Publieke Omroep zit in zijn maag met een contract voor het online internetonderzoek van bureau Nielsen//NetRatings dat eind dit jaar…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat meldt Spreekbuis (voor omroepmedewerkers). De omroep betaalt per jaar 110.000 dollar voor de onderzoeksgegevens maar vindt dat te duur. Woordvoerder Bas Buesink van de afdeling Kijk- en Luisteronderzoek (KLO): ‘Gezien de bezuinigingen die op ons afkomen moeten we ook aan deze uitgaven wat doen.’

related partner content for mobile comes here

In het kader van het onderzoek is bij 1.700 huishoudens thuis op de computer een speciaal softwarepakket geïnstalleerd, dat het surfgedrag van de gebruiker registreert. Het systeem registreert welke pagina’s bekeken worden, waar iemand heen surft, waar die vandaan komt en hoelang de pagina’s openstaan. Oftewel, het meet de marktaandelen online.

Nielsen//NetRatings van VNU is eind 2000 gestart met het internetonderzoek in Nederland. De Publieke Omroep heeft veel moeite gedaan om het onderzoeksbedrijf zo ver te krijgen. Nielsen//NetRatings liet zich overhalen op voorwaarde dat de omroep zich contractueel voor drie jaar aan het onderzoek zou verplichten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in