Overslaan en naar de inhoud gaan

Docomo ontevreden over i-mode in Europa

De baas van het Japanse Docomo, Keiji Tachikawa, is niet tevreden over de groei van het aantal i-mode-klanten in Europa.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tachikawa wijdt de tegenvallende resultaten aan gebrekkige i-mode-diensten en afrekening, meldt Planet Multimedia. Er zijn te weinig gebruikers en de kwaliteit van de diensten blijft achter. Europese telecombedrijven moeten volgens Tachikawa het Japanse model overnemen waarbij het telecombedrijf 9 procent krijgt van abonnementen op mobiele contentdiensten. KPN hanteert een maximumpercentage van 14 procent. Volgens de Japanner moeten de makers van mobiele diensten beter vergoed worden. Met investeringen in Europese telecombedrijven hoopte het Japanse Docomo het in Japan ontwikkelde i-mode en het lokale succes ervan te kunnen exporteren. Het aantal gebruikers valt echter tegen. Docomo waardeerde al eerder voor 4,74 miljard euro af op Europese deelnemingen.

related partner content for mobile comes here

KPN is het niet eens met de stelling van Tachikawa dat er te weinig i-mode-diensten zijn. Tegen Wall Street Journal zegt een woordvoerder dat er in Europa meer dan genoeg diensten zijn. KPN hoopt voor het einde van het jaar 1 miljoen i-mode-klanten te hebben.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in