Overslaan en naar de inhoud gaan

Breezer-kat Tom sneuvelt vanwege herpositionering

Bacardi heeft zijn merkmascotte van de afgelopen twee jaar ‒ Tom Cat ‒ laten inslapen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het merk is volgens Campaign van mening dat het beest zijn beste tijd heeft gehad en vervangt hem ‘voordat consumenten op hem uitgekeken raken’. Het verantwoordelijke reclamebureau McCann-Erickson Londen zou werken aan een campagne met de nieuwe pay-off ‘You can’t keep it bottled up’.

related partner content for mobile comes here

Sinds november 2000 werd de kat in zeven commercials steevast geportretteerd als buitengewoon aaibaar maar ook geliefd ‘uitgaanstype’. Volgens Campaign zal het aanstaande vrijdag verschijnende Nielsen Media Research Bacardi’s positie als marktleider ‒ waaraan Tom Cat volgens het vakblad een belangrijke bijdrage leverde ‒ bevestigen. Ook in line-extensions en advertising spin-offs speelde de kat overigens een rol via meegesealde kattenhalsbandjes en het ‘Where is Tom’-spel.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in