Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten blijven voorzichtig met uitgaven

Nederlanders hebben vorig jaar 1 procent meer goederen en diensten gekocht dan in 2001. De groei in 2002 was gelijk aan de bescheiden…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Bij de groei in 2002 speelde wel een incidentele factor een rol, namelijk stevige autoverkopen in december, zo blijkt uit gegevens van het Centraal Bureau voor de Statistiek CBS. Mensen kochten op de valreep, vooruitlopend op de afschaffing van de premies op schone en zuinige wagens per 1 januari, vaak nog een auto. Daardoor kwamen de aanschaffingen van duurzame goederen in december 5,8 procent hoger uit dan een jaar eerder. Een dergelijke volumegroei is na december 2000 niet meer gemeten.

related partner content for mobile comes here

Vervoermiddelen gaven uiteindelijk een plus van 11,5 procent te zien. Ook elektronica deed het met 5,5 procent goed. Tegenover dit alles stond echter een aanzienlijke afname bij veel andere producten. Zo werd aan woninginrichting, lederwaren en schoenen, gecorrigeerd voor prijsveranderingen, bijna 5 procent minder uitgegeven (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in