Overslaan en naar de inhoud gaan

De Persgroep en TMG werken samen in automotive domein

De online platformen Gaspedaal.nl (TMG) en AutoTrack.nl (de Persgroep) gaan verder in de nieuwe joint venture Automotive Mediaventions.
Autotrack Gaspedaal
Autotrack Gaspedaal

De Persgroep heeft een klein meerderheidsaandeel van 51% in de joint vernture. Het bedrijf wordt geleid door Sander van den Hout, managing director Persgroep Online Services. Gaspedaal is sinds 2011 onderdeel van TMG en de Persgroep nam Autotrack.nl in 2013 over van Wegener. De autosites stonden in de rechtbank meerdere malen tegenover elkaar vanwege inbreuk op databankrechten.

related partner content for mobile comes here

Hij zegt: 'Ik zie dit als een historische samenwerking, die in de huidige tijdsgeest eigenlijk heel logisch is. De gebundelde kennis van de markt, sterke merken en de koppeling met nieuwsmedia, bieden een unieke positie in het Nederlandse speelveld. Door samen als lokale mediabedrijven op te trekken, staan we beter voorgesorteerd om de automotive spelers te helpen.'

De sites hebben naar eigen zeggen gezamelijk inmiddels maandelijks 12 miljoen bekeken auto-advertenties. De bundeling zou oor adverteerders meer efficientie moeten opleveren. De sites bedienen grotendeels verschillende typen consumenten en zakelijke klanten. Waar Gaspedaal het beschikbare auto-aanbod in Nederland vertoont, biedt AutoTrack extra checks, informatie en zekerheden rondom de aangeboden auto’s.

Bestuur en ondernemingsraad zijn bij het proces betrokken. De Persgroep en TMG verwachten de transactie in juli te kunnen afronden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in