Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube maakt gezichten ‘blurren’ mogelijk

YouTube biedt gebruikers de mogelijkheid om gezichten onherkenbaar te maken, ook wel ‘blurren’ genoemd.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

“Visuele anonimiteit in video’s biedt mensen de mogelijkheid om persoonlijke filmpjes wijder te verspreiden en geeft hen de kans te spreken, waar ze dat normaal niet zouden doen,” aldus YouTube. Omdat vooral beeldmateriaal over mensenrechten risico’s meebrengt voor de mensen die de filmpjes plaatsen en die erin verschijnen, is het belangrijk dat mensen weten dat ze zichzelf kunnen beschermen.

related partner content for mobile comes here

Het bedrijf gebruikt in een bericht op de website, waarin ook een handleiding wordt geschetst, een filmpje van een demonstratie in Egypte als voorbeeld. Daarin wordt een demonstrant eerst herkenbaar weergegeven, later met een wazig gemaakt gezicht. Het medium speelde een belangrijke rol in de conflicten in Egypte, Syrië en Libië.

De website geeft met de actie gehoor aan een oproep van mensenrechtenorganisatie . Die riep dergelijke onlineplatformen op om gebruikers de optie te geven om identiteiten te beschermen. (ANP)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in