Overslaan en naar de inhoud gaan

BMW meest besproken automerk op sociale media

BMW is het meest besproken, maar Mazda het meest positief beoordeelde automerk op social media.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De auto is een geliefd gespreksonderwerp op sociale media, zo blijkt uit onderzoek van Greenberry en . Dagelijks praten we gemiddeld drieduizend keer over 'de auto'. En elke dag zeggen Nederlanders gemiddeld 5.300 keer iets over automerken. Het meest besproken merk is BMW met dagelijks vierhonderd vermeldingen. Het merk dat het meest positief wordt besproken, is echter Mazda, gevolgd door Chrysler, Alfa Romeo, Subaru en Hyundai. Vooral de nieuwe modelintroducties van Mazda (CX serie, MX serie, Takeri) zijn erg positief ontvangen op sociale media.

related partner content for mobile comes here

De teneur van de conversaties over auto's en automerken is hoofdzakelijk positief. Van alle berichten over automerken is 20% positief en iets minder dan 10% negatief. Over de auto in het algemeen zijn mensen nog positiever; 26% van de berichten is positief tegen 17% negatief. Van alle berichten over auto’s gaat 5% over het kopen ervan. De meeste interesse gaat uit naar luxe merken: Ferrari, BMW, Audi, Lamborghini en - opvallend genoeg - Volkswagen.

Digitaal communicatiebureau Greenberry komt tot die conslusies na analyse van 1 miljoen berichten op sociale media in vier maanden tijd. Naast sociale netwerken als Facebook, Twitter en Hyves zijn ook diverse weblogs en fora geanalyseerd.

Het onderzoek is te downloaden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in