YouTube groeit als nieuwsplatform


Dat blijkt uit een studie van een gerenommeerd Amerikaans onderzoeksinstituut, het Pew Research Center. Het onderzoeksinstituut stelt vast dat YouTube zich daarmee steeds meer ontpopt als serieus nieuwsplatform.
In de periode van 15 maanden waarin het onderzoek liep, werden video's over de tsunami in Japan, de verkiezingen in Rusland en de Arabische lente het meest bekeken. Meer dan eenderde van de onderzochte populairste video's is door ooggetuigen op YouTube gezet. 51 procent van de video's is op de netwerksite geplaatst door nieuwsorganisaties, maar die video's bevatten voor een deel ook materiaal uit video's die door burgers werden aangeleverd.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSHet aantal kijkers op het videoplatform neemt snel toe, zo blijkt uit het onderzoek. Maar het aantal kijkers naar televisienieuws ligt nog steeds veel hoger dan het aantal bezoekers van YouTube.
Bron: NOS
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid