Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube groeit als nieuwsplatform

Mensen kijken bij grote gebeurtenissen of natuurrampen steeds vaker naar ooggetuigenvideo's op YouTube.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit een studie van een gerenommeerd Amerikaans onderzoeksinstituut, het Pew Research Center. Het onderzoeksinstituut stelt vast dat YouTube zich daarmee steeds meer ontpopt als serieus nieuwsplatform.

related partner content for mobile comes here

In de periode van 15 maanden waarin het onderzoek liep, werden video's over de tsunami in Japan, de verkiezingen in Rusland en de Arabische lente het meest bekeken. Meer dan eenderde van de onderzochte populairste video's is door ooggetuigen op YouTube gezet. 51 procent van de video's is op de netwerksite geplaatst door nieuwsorganisaties, maar die video's bevatten voor een deel ook materiaal uit video's die door burgers werden aangeleverd.

Het aantal kijkers op het videoplatform neemt snel toe, zo blijkt uit het onderzoek. Maar het aantal kijkers naar televisienieuws ligt nog steeds veel hoger dan het aantal bezoekers van YouTube.

Bron: NOS

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in