YouTube Influentials in opkomst


Wat zijn YouTube Influentials?
YouTube Influentials zijn artiesten die met hun fans communiceren middels aansprekende video’s. Zij maken regelmatig nieuwe filmpjes, welke ze vervolgens op hun eigen YouTube channel uploaden om zo een grote schare trouwe fans op te bouwen. Deze YouTube Influentials worden in Amerika ook wel YouTube Artists genoemd, alwaar ze een ware sterrenstatus bereiken met dito salaris. Merken tasten namelijk diep in de buidel om voor te komen in deze video’s, aangezien YouTube Artists een zeer groot en vooral ook trouw bereik hebben. Hieronder twee voorbeelden van bekende YouTube Influentials, een grootheid uit Amerika en een aanstormend talent van Nederlandse bodem:
Smosh
Smosh is een show op YouTube bedacht door Anthony Padilla en Ian hecox. Het duo maakt sinds 2005 komische video’s die per stuk zo’n 2 tot 5 miljoen keer bekeken worden. Smosh is één van de meest geabonneerde kanalen op YouTube wereldwijd en beide heren hebben een voorliefde voor sketches. Op dit moment heeft het YouTube channel van Smosh 4,5 miljoen abonnees (mensen die een update ontvangen wanneer er een nieuwe video geupload wordt). Ze zijn o.a. gevraagd een branded video te maken voor de snack Hot Pockets die 7,5 miljoen views heeft.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROS
DylanHaegens & Realiteittijd
Dylan Haegens en Mert van Realiteittijd zijn twee Nederlandse jongens die al jaren bezig zijn met videoproducties op YouTube. De heren zijn beiden pas 19 jaar oud en laten zich zo nu en dan inspireren door Smosh. Ook Dylan en Mert houden van sketches en hebben ieder op dit moment meer dan 30.000 abonnees op hun YouTube channels. Hun video’s worden gemiddeld door 50.000 Nederlandse jongeren bekeken. Zij hebben branded video’s gemaakt voor oa. Hi (94.000 views), Soa Aids Nederland en Pathe.
Branded content
YouTube Influential marketing is het integreren van merkboodschappen in YouTube video’s. Niet door middel van pre-rolls, maar door het merk echt ‘part of the videoshow’ te maken. Branded promotievideo’s dragen bij aan de beroemdheidsstatus van YouTube Artists, vooral wanneer het merk sexy is en aansluit bij hun imago. Op deze manier vormt een YouTube Influential traject een samensmelting tussen het merk en YouTube Artist, waarvan beide partijen de vruchten kunnen plukken.
Tijdens het Trends in Kids- en Jongerenmarketing Congres zal ik alles vertellen over het fenomeen YouTube Influentials en hoe grote merken deze invloedrijke jongeren met succes hebben ingezet. Interesse? Check Social1nfluencers
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid