Overslaan en naar de inhoud gaan

YouTube Influentials in opkomst

In Amerika al enige tijd hot, in Nederland opkomend: YouTube Influentials. Jongens en meiden die frequent met geüploade videoproducties…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat zijn YouTube Influentials?
YouTube Influentials zijn artiesten die met hun fans communiceren middels aansprekende video’s. Zij maken regelmatig nieuwe filmpjes, welke ze vervolgens op hun eigen YouTube channel uploaden om zo een grote schare trouwe fans op te bouwen. Deze YouTube Influentials worden in Amerika ook wel genoemd, alwaar ze een ware sterrenstatus bereiken met dito salaris. Merken tasten namelijk diep in de buidel om voor te komen in deze video’s, aangezien YouTube Artists een zeer groot en vooral ook trouw bereik hebben. Hieronder twee voorbeelden van bekende YouTube Influentials, een grootheid uit Amerika en een aanstormend talent van Nederlandse bodem:

related partner content for mobile comes here

Smosh
is een show op YouTube bedacht door Anthony Padilla en Ian hecox. Het duo maakt sinds 2005 komische video’s die per stuk zo’n 2 tot 5 miljoen keer bekeken worden. Smosh is één van de meest geabonneerde kanalen op YouTube wereldwijd en beide heren hebben een voorliefde voor sketches. Op dit moment heeft het YouTube channel van Smosh 4,5 miljoen abonnees (mensen die een update ontvangen wanneer er een nieuwe video geupload wordt). Ze zijn o.a. gevraagd een branded video te maken voor de snack die 7,5 miljoen views heeft.

DylanHaegens & Realiteittijd
en Mert van zijn twee Nederlandse jongens die al jaren bezig zijn met videoproducties op YouTube. De heren zijn beiden pas 19 jaar oud en laten zich zo nu en dan inspireren door Smosh. Ook Dylan en Mert houden van sketches en hebben ieder op dit moment meer dan 30.000 abonnees op hun YouTube channels. Hun video’s worden gemiddeld door 50.000 Nederlandse jongeren bekeken. Zij hebben branded video’s gemaakt voor oa. (94.000 views), Soa Aids Nederland en Pathe.

Branded content
YouTube Influential marketing is het integreren van merkboodschappen in YouTube video’s. Niet door middel van pre-rolls, maar door het merk echt ‘part of the videoshow’ te maken. Branded promotievideo’s dragen bij aan de beroemdheidsstatus van YouTube Artists, vooral wanneer het merk sexy is en aansluit bij hun imago. Op deze manier vormt een YouTube Influential traject een samensmelting tussen het merk en YouTube Artist, waarvan beide partijen de vruchten kunnen plukken.

Tijdens het Trends in Kids- en Jongerenmarketing zal ik alles vertellen over het fenomeen YouTube Influentials en hoe grote merken deze invloedrijke jongeren met succes hebben ingezet. Interesse? Check

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in