Overslaan en naar de inhoud gaan

Van augmented reality naar augmented media

Eind van vorig jaar waagden zowel LINDA. als De Telegraaf de sprong in het diepe. Zij hadden als eerste grote magazine en nationale krant…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Augmented reality is een techniek waarbij de digitale wereld en echte wereld met elkaar worden vermengd. Twee jaar geleden pikten een aantal tech bedrijven deze techniek op om het voor smartphones en tablets beschikbaar te maken. Er werden miljoenen geïnvesteerd om dit voor elkaar te krijgen en inmiddels is de techniek volwassen genoeg om het beschikbaar te maken voor het grote publiek. Dit loopt natuurlijk parallel aan het feit dat inmiddels bijna de helft van de mobiele telefoongebruikers een smartphone heeft met internet toegang. De augmented reality apps ontwikkelen zich steeds meer als universele scanners die in staat zijn om QR codes, foto’s, illustraties, producten, landschappen en zelfs mensen te herkennen om daar vervolgens digitale informatie aan te koppelen.

related partner content for mobile comes here

Maar dat betekent niet dat mensen direct massaal gebruik gaan maken van augmented reality. Een klassieke marketing wet luidt: “Daar waar nog geen vraag is moet eerst behoefte worden gecreëerd”. Creatieve bureaus en adverteerders kunnen nu nieuwe commerciële en creatieve toepassingen gaan ontwikkelen om bijvoorbeeld hun media uitingen op relevante wijze te verrijken met deze techniek om zo potentiële kopers op verrassende wijze naar zich toe te trekken.

Remco Vroom is CEO van TABworldmedia.com

Mobile Marketing Nederland 2012 (www.mobilemarketingnederland.nl)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in