Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Wereldspelers stellen zich open voor online dialoog’

Vooraanstaande internationale ondernemingen zoals Shell maken in toenemende mate gebruik van sociale media om in contact te treden met…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het Brits-Nederlandse Shell is een van de ondernemingen die zich volgens het rapport het best positioneren als wereldspelers. Shell krijgt in het rapport erkenning voor zijn vernieuwende ideeën en innovatieve bedrijfscommunicatie. Het rapport gaat in op de online ontwikkelingen op drie terreinen die van belang zijn voor bedrijven die als wereldspeler willen worden gezien: dialoog, innovatie en het scheppen van sociale waarde.

related partner content for mobile comes here

bestudeerde de bedrijfswebsites van de voornaamste 100 ondernemingen van de Fortune Global 500 om na te gaan in hoeverre deze grootste en best voorziene bedrijven voor hun communicatie van internet gebruikmaken. De studie toonde aan dat wereldwijde ondernemingen bereid zijn te breken met de traditionele ‘command and control’-benadering van hun bedrijfscommunicatie en zich openstellen voor dialoog via sociale media en andere internetkanalen.

Roger Burgess, directeur knowledge van BergHind Joseph: ‘Sociale media en internet bieden een forum voor mensen die kritisch tegenover het beleid en de activiteiten van bedrijven staan. (…) Ondernemingen staan daarom voor een keuze: meedoen aan de discussie en hun mening tegenover die van critici stellen of de microfoon geheel overlaten aan tegenstanders. Verrassend genoeg bleek dat veel wereldwijd werkende ondernemingen zich openstellen voor een online dialoog, hoewel zij nog steeds een minderheid vormen.’

Het adviesbureau concludeerde verder dat veel bedrijfswebsites nu links bevatten naar ‘officiële’ sociale media. Medio maart 2011 zagen de percentages er als volgt uit: Facebook 28%, Twitter 28%, YouTube 20%, Flickr 8% en LinkedIn 6%. Veel bedrijven werken ook met micro-sites met daarop blogs en links naar sociale media. Daarnaast bestaan er al lange tijd online community’s op enkele ‘dot.com sites’ waarvan de meeste worden beheerd door Amerikaanse technologiebedrijven als IBM, HP en Verizon.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in