‘Vertrouwen in bedrijven en directies fors gedaald na crisis’


De uitkomsten van het onderzoek tonen aan dat de economische crisis en financiële crisis een aanzienlijke invloed blijven houden op het vertrouwen in bedrijven en de leiding van bedrijven. Het vertrouwen in multinationals is in de afgelopen twee jaar met 36 procent gedaald en het vertrouwen in hun leiding is gedurende dezelfde tijd met bijna de helft gedaald.
Uit het onderzoek komt ook naar voren dat het vertrouwensverlies niet beperkt blijft tot bedrijven. Europese nationale overheden hebben binnen de afgelopen twee jaar een afname van vertrouwen van 51 procent ervaren, waarbij het grootste verlies voelbaar was in Portugal (-84%), Griekenland (-78%) en Spanje (-77%).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe sectoren waar het meeste vertrouwen aan wordt geschonken, zijn computer, ICT en online diensten, supermarkten, voedsel & drank (Food&Beverage) en de auto-industrie. De sectoren die het minst vertrouwd worden zijn de aanbieders van energie, social media en financiële diensten. Bijna 70 procent van de consumenten geeft aan dat een krachtig ondernemingsdoel belangrijk voor ze is, bijna 80 procent geeft aan dat ze graag meer zouden willen betalen voor producten en diensten die op een verantwoordelijke en eerlijke manier geproduceerd en vervoerd worden.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid