Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Vertrouwen in bedrijven en directies fors gedaald na crisis’

Het vertrouwen van de Europese consument in bedrijven en directies is fors gedaald onder invloed van de financiële crisis en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De uitkomsten van het onderzoek tonen aan dat de economische crisis en financiële crisis een aanzienlijke invloed blijven houden op het vertrouwen in bedrijven en de leiding van bedrijven. Het vertrouwen in multinationals is in de afgelopen twee jaar met 36 procent gedaald en het vertrouwen in hun leiding is gedurende dezelfde tijd met bijna de helft gedaald.

related partner content for mobile comes here

Uit het onderzoek komt ook naar voren dat het vertrouwensverlies niet beperkt blijft tot bedrijven. Europese nationale overheden hebben binnen de afgelopen twee jaar een afname van vertrouwen van 51 procent ervaren, waarbij het grootste verlies voelbaar was in Portugal (-84%), Griekenland (-78%) en Spanje (-77%).

De sectoren waar het meeste vertrouwen aan wordt geschonken, zijn computer, ICT en online diensten, supermarkten, voedsel & drank (Food&Beverage) en de auto-industrie. De sectoren die het minst vertrouwd worden zijn de aanbieders van energie, social media en financiële diensten. Bijna 70 procent van de consumenten geeft aan dat een krachtig ondernemingsdoel belangrijk voor ze is, bijna 80 procent geeft aan dat ze graag meer zouden willen betalen voor producten en diensten die op een verantwoordelijke en eerlijke manier geproduceerd en vervoerd worden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in