
Nu zijn er nog zo'n 250 extensies die verwijzen naar namen van landen en 22 die verwijzen naar het soort van organisatie dat achter de website zit, zoals .com, .org of .info. Met de nieuwe regel zal het aantal extensies naar verwachting flink worden uitgebreid.
“Dit is de grootste verandering voor domeinnamen sinds de creatie van .com 26 jaar geleden,” aldus internetondernemer Theo Hnarakis die internetdiensten aan grote bedrijven levert. Hij heeft meer dan 3.500 klanten, waaronder Volvo, Lego en GlaxoSmithKline. Volgens Hnarakis kunnen bekende merken met de nieuwe regels klanten rechtstreeks naar zich toe trekken. “Grote merken met een duidelijke marketing- en klantenstrategie kunnen de extensie exploiteren als concurrentievoordeel.”
Vacatures
Communicatiemedewerker
AVROTROSCommunicatieadviseur
StadlanderProduct Marketing Manager EMEA
Legrand AV Netherlands BVBedrijven moeten niet alleen zo'n 130.000 euro neertellen om een extensie te bemachtigen, ze moeten hun claim ook goed onderbouwen. ICANN gaat honderden adviseurs inschakelen die zich hierover buigen. Volgens het hoofd van ICANN, Rod Beckstrom, toonden de eigenaren van merknamen grote belangstelling voor het nieuwe beleid. Verwacht wordt dat niet alleen bedrijven aankloppen, maar ook grote steden en allerlei organisaties. (ANP)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee