Overslaan en naar de inhoud gaan

VWS in beroep tegen uitspraak over te rooskleurige zorgspotjes

Edith Schippers: Reclame Code Commissie merkt campagne onterecht aan als reclame.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het ministerie van VWS gaat in beroep tegen een over de campagne ‘Nederland verandert, de zorg verandert mee’. Volgens de commissie zijn de spots te ongenuanceerd en te rooskleurig. De uitspraak volgde op een klacht van FNV Zorg & Welzijn. 

related partner content for mobile comes here

Edith Schippers gaat in beroep, schrijft zij de Tweede Kamer, omdat zij zich niet kan ‘verenigen met de gedeeltelijke toewijzing van de klacht’ waarin de Reclame Code Commissie de spots aanmerkt als reclame.

‘Het gaat ook om overheidsvoorlichting in het algemeen’, schrijft Schippers. Ofwel: De Reclame Code Commissie gaat hier helemaal niet over.  

Het beroep dient op 24 maart.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.
Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in