VVV wint Nima Internal Branding Jaarprijs 2012
Deze prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan die organisatie die het meest succesvol is in het vitaliseren en verankeren van het merk en merkwaarden in de totale organisatie.
Naast VVV waren Leaseplan en Priva BV genomineerd voor de prijs.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaDe jury was enthousiast over het feit dat het merk VVV is ingezet als een ‘hub’ voor alle nieuwe plannen en ontwikkelingen binnen de totale VVV-organisatie. Ook vindt de jury de belofte van het VVV-merk ‘je wordt verrijkt door de couleur locale’ ‘uitstekend gekozen om een brug te slaan tussen de landelijke koepelorganisatie en de lokale en regionale VVV-organisaties in het land’.
‘Het winnen van deze prijs is een geweldige erkenning voor alle inspanningen die we gezamenlijk hebben geleverd en een enorme opsteker dat we met de VVV merkpositionering de juiste koers hebben ingezet’, aldus een trotse Kees van Wijk, algemeen directeur VVV Nederland.
De herpositionering van VVV startte 4 jaar geleden, met een onderzoek van Blauw Research naar het merk VVV. Vervolgens zijn –samen met Business Openers en alle VVV-filialen- de nieuwe merkwaarden en merkbelofte van de VVV geformuleerd. Blauw onderzocht het merk VVV nogmaals in 2011 en daaruit bleek dat VVV onder consumenten het bekendste merk was op het gebied van toerisme, recreatie en vrijetijdsbesteding in Nederland. De top-of-mind naamsbekendheid steeg naar 28 procent en de spontane naamsbekendheid naar 43 procent.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid