Overslaan en naar de inhoud gaan

Alleen topervaring maakt klant promotor

Een positieve, maar niet optimale beoordeling van een medewerker door klanten kan negatieve gevolgen hebben voor een bedrijf. Dat blijkt…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De geconstateerde Net Promoter Score (NPS) op basis van 8180 mystery shops is gemiddeld -7 procent. Als het enthousiasme van de medewerker de maximale score krijgt is de NPS veel positiever, namelijk +26 procent. Indien het enthousiasme als 'voldoende' (score 4 uit 5) wordt beoordeeld, daalt de NPS direct tot -27 procent een daling van meer dan 50 punten.

related partner content for mobile comes here

De negatieve NPS bij voldoende enthousiasme geeft volgens Store Support aan dat er in deze situatie een grotere kans is dat een klant een detractor zal worden dan een promoter. Het aantal promoters is volgens de NPS-theorie van essentieel belang voor de groei van een bedrijf, een hogere score zal namelijk leiden tot een grotere omzet dankzij de positieve mond-tot-mond reclame. Een voldoende kan dus negatieve gevolgen hebben.

Tijdens de bezoeken voor het onderzoek is vastgelegd in welke mate de mystery shopper het bedrijf in kwestie zou aanbevelen, aan de hand van zijn bezoek. De gemiddelde NPS die op basis hiervan is geconstateerd is in 2012 tot nu toe 2 procent hoger dan in 2011, namelijk -7 procent ten opzichte van -9 procent. Daarbij is er veel verschil tussen branches. Om de resultaten per branche te kunnen vergelijken heeft Store Support de opgezet

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in