VertrouwensMerk
De economie trekt dit jaar weer aan en Martin Sorrell heeft de trom geroerd. Hij ziet voor dit jaar weer een aantrekkend perspectief. Mooi zo. De reclame komt dit jaar uit het slop. Martin weet altijd wel zijn centjes te verdienen al was dat afgelopen jaar met een forse teruggang. Ook hij heeft niet het hele roer kunnen omgooien en het accent kunnen verleggen naar online.
Als Martin praat dan weet de hele wereld dat het dit jaar goed komt. Althans . . . . de bureauwereld.
Het oude pad is nog niet helemaal verlaten en het zou mij niet verrassen als een flink aantal communicatiebureaus toch maar lekker op het oude paadje blijven voortsukkelen.
De grote vraag is of hun klanten, de Merken dat ook doen? Economisch herstel betekent nog niet dat de Merken zich automatisch herstellen in de oude orde.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
Spotta
Veel Merken zoeken naar nieuwe wegen en nieuwe waarden. Waarom? Omdat de Consumens dat wil. De economische crisis was in mijn opvatting een denkcrisis.
Kijk naar de Consumens die nog steeds argwanend de hand op de knip houdt. Dat komt door de druk op de werkgelegenheid zeggen deskundigen, maar het zou best eens kunnen zijn dat de Consumens de klok luidt voor de grote verandering. Zij willen niet meer van het vaak niet werkende zelfde.
De Merken zullen dus dichter naar de Consumens kruipen en hun warmte gebruiken om met producten te komen waar de Consumens wel toegevoegde waarde in ziet. Merk en Mens zullen betere vrienden worden en of het traditionele communicatiebureau daar een belangrijke rol in zal spelen is op z’n minst twijfelachtig.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid