Overslaan en naar de inhoud gaan

Unox meest geassocieerd met Olympische Winterspelen

Unox, de NOS en Heineken worden het meest in verband gebracht met de Olympische Winterspelen, die volgende week in Vancouver beginnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Unox heeft de laatste tijd veel promotionele activiteiten uitgevoerd rond de OS. De NOS, dat het evenement uitzendt, staat op een tweede plaats, gevolgd door Heineken. Maar ook sponsors als Nike, Aegon , Essent en Intersport worden vaak in verband gebracht met het evenement.

related partner content for mobile comes here

Dit blijkt uit een recent onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf onder bijna 300 Nederlanders. De maandelijkse meting naar het Oranjegevoel laat zien dat sponsoring effectief is: sponsoren van Olympische sporten en -sporters worden meer in verband gebracht met oranje. Uit de vraag van welke adverteerders mensen een reclame over Oranje(sporters) hebben gezien, blijkt dat Rabobank het merk is dat in de ogen van het publiek het meeste heeft geadverteerd met Oranje(sporters). Op plaats 2 en 3 staan Aegon en Essent.

Ten opzichte van december is de Oranjekoorts toegenomen. De Oranjeindex die maandelijks wordt bijgehouden, is met 7 pct gestegen en staat nu op 107. Mensen kijken meer uit naar de komende sportevenementen. Net voor de Olympische Spelen kijkt 60 pct uit naar het evenement. In december was dit nog 54 pct. Mensen geven ook aan dat er in de media meer aandacht wordt besteedt aan de evenementen. Zelf lezen ze de informatie over de evenementen ook grondiger.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in