Unox meest geassocieerd met Olympische Winterspelen
Unox heeft de laatste tijd veel promotionele activiteiten uitgevoerd rond de OS. De NOS, dat het evenement uitzendt, staat op een tweede plaats, gevolgd door Heineken. Maar ook sponsors als Nike, Aegon , Essent en Intersport worden vaak in verband gebracht met het evenement.
Dit blijkt uit een recent onderzoek van Bureau Consumenten Onderzoek in opdracht van De Telegraaf onder bijna 300 Nederlanders. De maandelijkse meting naar het Oranjegevoel laat zien dat sponsoring effectief is: sponsoren van Olympische sporten en -sporters worden meer in verband gebracht met oranje. Uit de vraag van welke adverteerders mensen een reclame over Oranje(sporters) hebben gezien, blijkt dat Rabobank het merk is dat in de ogen van het publiek het meeste heeft geadverteerd met Oranje(sporters). Op plaats 2 en 3 staan Aegon en Essent.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaTen opzichte van december is de Oranjekoorts toegenomen. De Oranjeindex die maandelijks wordt bijgehouden, is met 7 pct gestegen en staat nu op 107. Mensen kijken meer uit naar de komende sportevenementen. Net voor de Olympische Spelen kijkt 60 pct uit naar het evenement. In december was dit nog 54 pct. Mensen geven ook aan dat er in de media meer aandacht wordt besteedt aan de evenementen. Zelf lezen ze de informatie over de evenementen ook grondiger.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid