Overslaan en naar de inhoud gaan

Meer promotionele acties in de supermarkt

Supermarkten gaan dit jaar 14,9 procent van de omzet uit acties halen. Dat is 1 procent meer dan vorig jaar.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vorig jaar haalden de supers al 13,9 procent van hun omzet uit acties, dit jaar stijgt dat naar 14,9 procent. Deze verwachting spreekt marktonderzoeksbureau GfK Panel Services uit. Als de verwachting van GfK uitkomt, betekent dat een all time high. In 2008 waren acties nog goed voor 11,6 procent van de omzet. De totale omzet van de Nederlandse supermarkten groeit volgens de prognose dit jaar met een bescheiden 1,5 procent tot 31,6 miljard euro.

related partner content for mobile comes here

Meerdere factoren zouden bij de beperkte groei een rol spelen. Consumenten bezuinigen op horecabezoek en speciaalzaken en komen daardoor meer bij supermarkten. Ook zegt GfK dat het vertrouwen in de economie nog steeds niet is hersteld door de oplopende werkloosheid en een beperkte inkomensgroei.

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in