Overslaan en naar de inhoud gaan

Uit de 'muur' wordt gezonder

Er wordt heel wat ‘uit de muur’ gegeten en gedronken, en dat zal de komende jaren alleen maar meer worden. Ongezond? Niet per se.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Uit onderzoek van het Belgische consultancybureau Food in Mind blijkt dat er bij onze zuiderburen per duizend inwoners al zo’n elf automaten te vinden zijn, waaruit de consument snacks, rookwaren en drankjes kan halen. En dat aantal zal de komende jaren zeker toenemen, verwacht Food in Mind-directeur Eddy Bovijn. Behalve bij het ijs (hoge investering en erg seizoensgebonden) zit de groei er, na een aantal jaren van stagnatie, flink in. Verrassend genoeg zijn het vooral de gezonde producten die groeipotentieel opleveren. Het Belgische Obesitas Forum stelde vast dat met name jongeren tussen de 15 en 24 jaar zich bewust zijn van hun slechte eetgewoonten. En omdat zij de aantrekkelijkste doelgroep vormen voor snack- en softdrinkproducenten, was marktleider Coca-Cola er als de kippen bij. De automaten kregen een facelift: in plaats van het bekende logo staat er nu een basketbalspeler op de apparaten, en het assortiment werd aangevuld met bronwater, fruitsappen en sportdrankjes. Maar ook het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) sprong in het gat door scholen voor secundair onderwijs van zuivelautomaten te voorzien.

related partner content for mobile comes here

Bron: Trends

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in