Uit de 'muur' wordt gezonder
Uit onderzoek van het Belgische consultancybureau Food in Mind blijkt dat er bij onze zuiderburen per duizend inwoners al zo’n elf automaten te vinden zijn, waaruit de consument snacks, rookwaren en drankjes kan halen. En dat aantal zal de komende jaren zeker toenemen, verwacht Food in Mind-directeur Eddy Bovijn. Behalve bij het ijs (hoge investering en erg seizoensgebonden) zit de groei er, na een aantal jaren van stagnatie, flink in. Verrassend genoeg zijn het vooral de gezonde producten die groeipotentieel opleveren. Het Belgische Obesitas Forum stelde vast dat met name jongeren tussen de 15 en 24 jaar zich bewust zijn van hun slechte eetgewoonten. En omdat zij de aantrekkelijkste doelgroep vormen voor snack- en softdrinkproducenten, was marktleider Coca-Cola er als de kippen bij. De automaten kregen een facelift: in plaats van het bekende logo staat er nu een basketbalspeler op de apparaten, en het assortiment werd aangevuld met bronwater, fruitsappen en sportdrankjes. Maar ook het Vlaams Centrum voor Agro- en Visserijmarketing (Vlam) sprong in het gat door scholen voor secundair onderwijs van zuivelautomaten te voorzien.
Bron: Trends
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid