Mogelijkheden free publicity op internet niet benut
Aan de hand van het onderzoek is een beoordelingsmodel ontwikkeld waarmee organisaties een inventarisatie kunnen maken van free publicity- mogelijkheden op internet.
Voor het onderzoek zelf zijn onder meer diepte-interviews gehouden met pr-adviseurs van tien verschillende organisaties. Hieruit blijkt dat het genereren van free publicity op dit moment vrijwel alleen bij traditionele media als kranten en tijdschriften gebeurt. Belangrijkste oorzaak hiervan is het gebrek aan inzicht in het medialandschap op internet. Een andere reden is dat organisaties free publicity bij de offline media op dit moment nog voldoende effectief vinden.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisDe media op internet trekken steeds meer bezoekers en onderscheiden zich bovendien van de traditionele media op gebieden als actualiteit, interactiviteit en multimedialiteit. Dit biedt organisaties niet alleen nieuwe kansen, maar vraagt ook om een andere aanpak bij het realiseren van free publicity. Organisaties worden gedwongen beter na te denken over hun pr-doelstellingen. Daarnaast is het belangrijk om objectief te beoordelen of een internetmedium in staat is een bijdrage te leveren aan deze doelstellingen.
Aan de hand van literatuuronderzoek en de diepte-interviews ontwikkelde Herwig een model waarmee beoordeeld kan worden of internet geschikt is voor het genereren van free publicity. Het model bestaat uit objectief meetbare criteria waarmee het bereik, de kwaliteit en de digitale mogelijkheden van een medium worden getoetst. De organisaties uit het onderzoek geven aan het beoordelingsmodel een nuttig instrument te vinden voor het inventariseren van free publicity mogelijkheden op internet.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid