Overslaan en naar de inhoud gaan

Mogelijkheden free publicity op internet niet benut

Internet biedt organisaties allerlei mogelijkheden om free publicity te genereren. Maar veel organisaties weten niet hoe ze er effectief…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Aan de hand van het onderzoek is een beoordelingsmodel ontwikkeld waarmee organisaties een inventarisatie kunnen maken van free publicity- mogelijkheden op internet.

related partner content for mobile comes here

Voor het onderzoek zelf zijn onder meer diepte-interviews gehouden met pr-adviseurs van tien verschillende organisaties. Hieruit blijkt dat het genereren van free publicity op dit moment vrijwel alleen bij traditionele media als kranten en tijdschriften gebeurt. Belangrijkste oorzaak hiervan is het gebrek aan inzicht in het medialandschap op internet. Een andere reden is dat organisaties free publicity bij de offline media op dit moment nog voldoende effectief vinden.

De media op internet trekken steeds meer bezoekers en onderscheiden zich bovendien van de traditionele media op gebieden als actualiteit, interactiviteit en multimedialiteit. Dit biedt organisaties niet alleen nieuwe kansen, maar vraagt ook om een andere aanpak bij het realiseren van free publicity. Organisaties worden gedwongen beter na te denken over hun pr-doelstellingen. Daarnaast is het belangrijk om objectief te beoordelen of een internetmedium in staat is een bijdrage te leveren aan deze doelstellingen.

Aan de hand van literatuuronderzoek en de diepte-interviews ontwikkelde Herwig een model waarmee beoordeeld kan worden of internet geschikt is voor het genereren van free publicity. Het model bestaat uit objectief meetbare criteria waarmee het bereik, de kwaliteit en de digitale mogelijkheden van een medium worden getoetst. De organisaties uit het onderzoek geven aan het beoordelingsmodel een nuttig instrument te vinden voor het inventariseren van free publicity mogelijkheden op internet.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in