Overslaan en naar de inhoud gaan

Adverteren rond de Olympische Spelen

Er gaan weer miljoenen aan sponsoring- en advertentie-euros en dollars om in het wereldwijde spektakel rond de Olympische Spelen die op 13…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens een survey van ICOM (International Communications Agency Network) zijn adverteerders in Australië, Italië en Guatemala erg geïnteresseerd in adverteren tijdens de Olympische Spelen, iets wat bijvoorbeeld in Korea en Zwitserland niet het geval is. Ook binnen werelddelen varieert het enorm. Binnen EMEA (Europa, Midden Oosten en Azië) is er in Italië en Nederland zeker sprake van Olympische koorts; in Israel, Zwitserland en Turkije totaal niet.

related partner content for mobile comes here

Omdat van de elf internationale sponsors die tientallen miljoenen dollars betalen voornamelijk in de Verenigde Staten zitten en het NBC netwerk ruim 1200 uur Olympische sport uit zal zenden, is de interesse daar relatief hoog, maar binnen de VS varieert het ook weer sterk.

Sponsors moeten overigens creatief zijn om munt te slaan uit hun sponsorgelden, want zichtbaarheid in de media is er niet bij; geen billboards in de stadions, geen shirtsponsoring. Niettemin investeren bijvoorbeeld Coca-Cola, Visa, Panasonic en nog acht andere internationale bedrijven gigantisch in het evenement (tussen de 40 en 50 miljoen dollar).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in