Adverteren rond de Olympische Spelen
Volgens een survey van ICOM (International Communications Agency Network) zijn adverteerders in Australië, Italië en Guatemala erg geïnteresseerd in adverteren tijdens de Olympische Spelen, iets wat bijvoorbeeld in Korea en Zwitserland niet het geval is. Ook binnen werelddelen varieert het enorm. Binnen EMEA (Europa, Midden Oosten en Azië) is er in Italië en Nederland zeker sprake van Olympische koorts; in Israel, Zwitserland en Turkije totaal niet.
Omdat van de elf internationale sponsors die tientallen miljoenen dollars betalen voornamelijk in de Verenigde Staten zitten en het NBC netwerk ruim 1200 uur Olympische sport uit zal zenden, is de interesse daar relatief hoog, maar binnen de VS varieert het ook weer sterk.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaSponsors moeten overigens creatief zijn om munt te slaan uit hun sponsorgelden, want zichtbaarheid in de media is er niet bij; geen billboards in de stadions, geen shirtsponsoring. Niettemin investeren bijvoorbeeld Coca-Cola, Visa, Panasonic en nog acht andere internationale bedrijven gigantisch in het evenement (tussen de 40 en 50 miljoen dollar).
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid