Overslaan en naar de inhoud gaan

Efteling nog steeds populairste dagje uit

In Nederland worden jaarlijks zo’n één miljard dagjes uit gedaan. Uit een analyse van het Nederlands Bureau voor Toerisme & Congressen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met 3,2 miljoen bezoekers vorig jaar, was de Efteling ook goed voor de vijfde plek op de Europese ranglijst. Dit blijkt uit de cijfers die de internationale pretparkorganisatie IAAPA afgelopen week publiceerde.

related partner content for mobile comes here

In de top 20 van de bezoekersaantallen aan attractieparken, dierentuinen en musea (zie tabel) volgens NBTC staat de Efteling op nummer één (3,2 miljoen bezoekers) gevolgd door de Amsterdamse rondvaarten (2,8 miljoen bezoekers) en Diergaarde Blijdorp (1,6 miljoen bezoekers). Opvallend is de vertegenwoordiging van zeven dierentuinen in de top 20. In de top 20 staan drie Amsterdamse musea genoteerd; het Anne Frank Huis, het Van Gogh- en het Rijksmuseum zijn geliefde toppers op cultureel gebied.

In de stijgende lijn van het aantal bezoekers was 2002 voor de Efteling een topjaar door het succes van de in dat jaar nieuw gekomen attracties PandaDroom en Wonderlijke Efteling Show. Dit overkwam ook het Van Gogh museum dat in 2002 door de tentoonstelling Van Gogh & Gauguin een recordaantal bezoekers had. Opvallende stijger is Ouwehands Dierenpark Rhenen door de realisatie van grote projecten waaronder het in 2003 geopende RavotAapia, Europa’s grootste overdekte speeljungle.

De musea en attractieparken hebben in het voorjaar van 2004 drie procent meer bezoekers gehad dan het voorjaar van 2003. De musea en attracties zijn positief over de zomer van 2004. Maar liefst de helft van de dagrecreatie-ondernemingen verwacht in de zomer meer bezoekers dan vorig jaar. Een nieuwe attractie of een nieuwe tentoonstelling zijn belangrijke oorzaken voor dit positief denken. Ook het feit dat men zelf meer marketingactiviteiten heeft ontwikkeld, leidde tot dit positieve vertrouwen. Dit bleek uit het begin van deze maand gepresenteerde onderzoek ‘Bedrijvenmonitor’ van NBTC onder het toeristisch bedrijfsleven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in